Thank you all for your answers. The problem was in the firmware of the BCM unit. Two months ago, I had the sport mode flashed, after that this problem started. Today, we uploaded stock software to the BCM unit, and the problem disappeared. Now I will reflash it again, I hope the problem will not appear again.
Beiträge von stedik76
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stedik76 ,
die meisten Diesel haben ein extra Vorglüh Steuergerät oder auch Vorglüh Relais genannt. Dieses Steuergerät misst die Motortemperatur und berechnet anhand der Temperatur die Vorglühzeit. Wenn dieses Steuergerät ein defekt hat oder ein Kabelbruch bekommen die Glühkerzen natürlich keinen Impuls das sie glühen sollen und es passiert genau das wie bei Dir das der Anlasser sofort losdreht bevor geglüht wurde. Ich konnte noch keins für den Insignia B finden und weiß auch nicht wo es genau verbaut ist. Hier mal als Beispiel für den Insignia A:
Yes, I also tried to find this unit in my Insignia B, but without success. There is a different engine control unit, and it looks like there is no separate glow plug unit at all. If the problem was in the wiring, I think the plugs would never warm up, but they warm up in manual mode.
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Wenn die Glühkerzen wirklich okay sind und nur ganz vorn an den Spitzen glühen, dann passt eventuell etwas mit den Injektoren nicht.
Lies mal die Korrekturwerte bei Standgas und während dezenter Beschleunigung aus. Wenn hier ein Ausreißer mit ca. +/-1,0 oder mehr darunter ist, dann kann dies durchaus zu einem verzögerten Start führen.
Denkbar wäre auch schlechter Sprit, eine schwach gewordene Vorförder- bzw. Hochdruckpume oder ein langsam zugesetzter Kraftstofffilter. Wenn Letzterer bisher nicht oder schon länger nicht mehr getauscht wurde, dann würde ich ihn als erstes ersetzen sofern die Injektoren keine Auffälligkeiten zeigen.
What do the injectors, pump and filter have to do with it? I wrote that the engine starts perfectly after manual warming up of the spark plugs by holding the start button for a long time without pressing the brake pedal. The problem is the lack of automatic preliminary warming up of the spark plugs before starting
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Vorglühanlage hat eher etwas mit der Batterie als mit Außentemperaturanzeige und Kühlwassertemperatur zu tun. Die Frage wäre daher, so es die Glühkerzen nicht sind, welche Temperaturen herrschen derzeit beim TO und in welchem Zustand befindet sich der Akku?!
Vorgeglüht wird übrigens fast immer, beim Kaltstart bis weit über 20°C Außentemperatur hinaus, bzw. generell die ersten Minuten danach (die genauen Programmierparameter kenne ich leider nicht). Es dauert bei kalten Temperaturen nur logischerweise etwas auf die gewünschte Starttemperatur zu kommen, daher kommt es im Winter zu leichten Verzögerungen. CDIs starten jedoch generell konstruktionsbedingt auch ohne Glühkerzen, es dauert nur je nach Modell, Zustand, Temperatur, usw. 1...5 Sekunden.
Wenn sich nach Drücken das Startknopfes zunächst nichts tut, sprich der Anlasser nicht dreht, dann weil die Elektronik noch keine Startfreigabe erteilt hat.
The first thing I did when the cold start problem started was to install a brand new 80Ah AGM battery, as you already understood, it did not give any result. Now the outside temperature fluctuates between minus 5 and 0 Celsius. My electronics give permission to start immediately, immediately after pressing the start button, so the first cold start is always long (I simultaneously monitored the voltage on the spark plugs through the scanner, it starts to flow as soon as the engine starts) Previously, there was always a delay of about 2 seconds before the starter rotated, during this time the car warmed up the spark plugs. For a month now, I have been trying to find the problem, every morning I start the engine by long pressing the start button, to manually warm up the spark plugs, only in this version does it start perfectly.
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Würde keine Kerzen kaufen, die Kerzen scheinen ja zu funktionieren. Er schreibt ja das der Anlasser jetzt sofort anfängt zu drehen ohne vorher vorzuglühen. Da scheint das Signal zu fehlen was den Kerzen sagt das sie vorglühen sollen. Die Frage ist ob das Signal nur vom Kühlwassersensor ausgelöst wird oder der Temperatur Außenfühler auch mit Einfluss hat dem Steuergerät zu sagen daß es so kalt ist das geglüht werden muss.
Absolutely right, I unscrewed all the spark plugs and checked their performance in the air, they all heat up to red in the same way in a second. The question is why the car does not give a signal to them before starting, there is no delay at all, it immediately turns the starter. I checked all the temperature sensors in the car with a scanner - they all show a realistic temperature and have no errors.
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Hello. The car is Opel Insignia 2018, engine d20dtr. The problem is as follows: the engine started to start slowly in the morning. I noticed that the starter now turns immediately after pressing the start button, and before there was a delay of about 2 seconds, and the spiral on the dashboard lit up. After checking, I found out that before starting the car does not send a signal to the glow plugs, because of this, when first starting in the morning, the starter turns for 4-5 seconds. If you manually turn on the ignition by long pressing the start-stop button, the spiral on the dashboard lights up, the plugs heat up and the engine starts in 1 second, as before. All 4 glow plugs are working (resistance 0.65 Ohm), the coolant temperature sensor is working and shows the correct temperature, there are no errors in the ECU. Help me find what the problem is, maybe someone knows the logic of power supply to glow plugs during cold start in our ACDelco E98 unit
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It looks like the person in this video has exactly the same vibration as me, only he also has something rattling in the cabin, I don't have that. But the amplitude of the shaking is exactly the same
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Auf DTR 2 Turbinen, suchen Sie dort nach. Wurde das Egr-Ventil gereinigt?
I cleaned the EGR valve and also drove with the EGR connector disconnected, no changes except for the error on the dashboard. The turbines are working, I checked the actuators and valves, the calculated boost pressure matches the actual one, there are no errors.
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Nun, hier ist eine solche Einstellung des Bündels von Motor und Automatikgetriebe, dass der Motor bei niedrigen Drehzahlen läuft (er wechselt zu früh die Gänge). Ich habe auch das Gefühl, dass der Motor bis zu 1500 Umdrehungen belastet. Versuchen Sie, dem Kraftstoff ein Additiv wie LIQUI MOLY SUPER DIESEL Additiv hinzuzufügen, während die Experimente fortgesetzt werden. Es wird definitiv nicht schlimmer, mal sehen, was passiert.
Überprüfen Sie auch die Leichtigkeit des Laufs der Turbinenstange, das EGR-Ventil.
Keine Vibrationen im Leerlauf, nur bei Belastung?
I have already added additives to the fuel, it did not help, the problem is definitely not in the fuel. At idle speed, everything is fine. I took a ride with a friend in the same car - he has no shaking in this range of speeds, everything is also fine.
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Hello friends, I use Google translator, I hope you will understand me. My car is Opel Insignia 2018, with D20DTR 4x4 engine, mileage is already 230 thousand kilometers. I bought the car a year ago, and all this year I am looking for the reason for engine shaking during smooth acceleration. It happens like this: if you drive in automatic mode, the automatic transmission tends to keep minimum revs, and when changing gears, at the very beginning of the next gear I feel shaking-vibration throughout the car body. If you set a certain gear in manual mode, this effect is very easy to catch on gear from 4 to 8, it is enough to simply achieve 1200-1300 rpm and smoothly press the gas. The first few seconds of acceleration there will be strong vibration, as soon as the revs exceed 1500 - shaking disappears. On the highway, this effect also appears on cruise control. If you accelerate sharply, there are no vibrations, I think because the automatic transmission changes gears at higher revs. At the same time, there are no error codes. I have already replaced the right engine mount, checked all the other mounts, replaced the fuel injectors, disassembled the torque converter and replaced the friction lining in it, also removed the cardan and rear differential and drove without them, changed the intake pressure sensor and the camshaft sensor - none of this helped. Compression is absolutely the same in all cylinders, the engine accelerates 0-100 in about 8 seconds, fuel consumption on the highway at a speed of 110-160 is about 7 liters. The shaking comes from the engine, I installed a video camera under the hood and specially achieved shaking, at the moment of shaking the engine jumps on the pillows. I don't know what to do anymore, if anyone has information on what the problem might be, please help. Thanks in advance